کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه است؟

پروتز از ابزارهایی در پزشکی محسوب می شود که بازیابی توان بسیاری از بیماران را با عارضه های مختلف ممکن کرده است. به همین دلیل در سال های اخیر از استقبال زیادی توسط افراد با بیماری های گوناگون به خصوص بیماران مبتلا به آرتروز رو به رو شده است. اما سوالات مختلفی برای افرادی که قصد انجام پروتز زیر زانو را دارند به وجود می آید که از مهم ترین و پرتکرار ترین آن ها به نحوه راه رفتن با پروتز زیر زانو اشاره می کنیم.

در صورتی که بیماران با کسب آگاهی های لازم نسبت به نصب پروتز زیر زانو اقدام کنند علاوه بر دانستن اهمیت این کار، اضطراب و نگرانی را از خود دور خواهند ساخت. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از انجام هر عملی نسبت به کسب اطلاعات در آن زمینه اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم در زمینه نحوه راه رفتن با پروتز زیر زانو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که در این باره کنجکاو هستید، پیشنهاد می دهیم در ادامه متن نیز با ما همراه باشید.

راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه است؟

نکات راه رفتن با پروتز زیر زانو را بدانید

پروتز زیر زانو جزو عمل هایی به حساب می آید که امروزه در سطح وسیعی انجام می گیرد. به همین دلیل کسب اطلاعات در حوزه راه رفتن با پروتز زیر زانو به عنوان مراقبت ها و آموزش های پس از عمل، موضوعی است که باید به آن توجه شود. موارد مختلفی در این زمینه تاثیر گذار هستند که در این بخش بنا داریم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم.

تاثیر علت نصب پروتز در راه رفتن با پروتز زیر زانو

همانطور که می دانید پروتز در چندین صورت توسط پزشک توصیه می شود. از رایج ترین این موارد ترمیم بافت زانو و نصب پروتز در راستای پوشاندن بخش از دست رفته به حساب می آید. در صورتی که پای شما قطع شده است و بدین منظور تصمیم به نصب پروتز زیر زانو گرفته اید، روند بهبود شما در راه رفتن با فردی که برای ترمیم بافت عضلانی در زانو تصمیم به نصب پروتز گرفته است، کاملا متفاوت خواهد بود.

بدین شکل که پای مصنوعی تشکیل شده از پروتز باید تحت مراقبت بیشتری قرار بگیرد. همچنین این سبک از پروتز امکان راه رفتن با پروتز زیر زانو را به آرامی در فرد بیمار پدید می آورد و به همین دلیل روند بهبود را در این اشخاص با تاخیر بیشتری مشاهده خواهید کرد. در اوایل نصب این پروتز باید از فردی در راه رفتن کمک بگیرید. برخی از بیماران پس از نصب اصرار دارند که به تنهایی راه روند و در این باره لجبازی می کنند.

توجه داشته باشید اگر به دنبال بهبود سریع پس از نصب پروتز هستید، نباید عجله را در استفاده از پای نصب شده خود پیش بگیرید. این موضوع را بپذیرید که راه رفتن با پروتز تازه نصب شده به آموزش هایی نیاز دارد که کمک گرفتن از آن ها شما را در بازیابی توان عضلاتتان یاری خواهد داد. به عنوان مثال می بایست از متخصصان فیزیو تراپی در این زمینه بهره بگیرید. به کارگیری ورزش ها و توصیه های فیزیوتراپیست ها باعث سرعت بخشی در روند بهبود شما خواهد شد.

راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه است؟

تحرک در افراد مختلف پس از نصب پروتز

نصب پروتز برای افراد بیمار و مبتلا به عارضه های زانو در دو شکل صورت می گیرد. یکی از این موارد برای افرادی است که دچار عارضه های عضلانی شده اند یا بافت عضله های آن ها در قسمت بالای زانو آسیب دیده است. در این موارد راهکارها و توصیه های پزشک برای افراد بیمار متفاوت از زمانی خواهد بود که شخص نیاز به نصب پروتز در مفاصل و عضلات زیر زانو را دارد.

در صورتی که مفصل زیر زانوی شما با پروتز جایگزین شود، یعنی پا از قسمت پایین زانو قطع شده است. بنابراین تعادل بیشتری را هنگام راه رفتن با پروتز زیر زانو تجربه خواهید کرد. اما در حالتی که مفصل بالای زانوی شما دچار آسیب شده باشد و آن را با پروتز بهبود بخشند، باید برای راه رفتن بدون مشکل زمان بیشتری را در انتظار بنشینید.

یکی دیگر از مواردی که تفاوت بارزی را میان بیماران تعویض مفصل زیر زانو و بالای زانو ایجاد می کند، این است که افراد دارای قطع عضو در بالای زانو قادر به تحمل وزن بالا نخواهند بود. در نتیجه نصب پروتز برای این افراد با سختی های بیشتری همراه است. زیرا تمام وزن بیمار بر پروتز نصب شده اعمال خواهد شد. اما پروتز زیر زانو علاوه بر روند بهبود سریع تر از راحتی بیشتری برای نصب پروتز نیز برخوردار است.

مدت زمان لازم برای بهبود کامل و راه رفتن با پروتز زیر زانو

زمانی که برای بهبود بیماران پس از نصب پروتز زیر زانو در نظر گرفته می شود، در افراد با سیستم ایمنی و قدرت بدنی مختلف، متفاوت خواهد بود. در بسیاری موراد پزشکان توصیه می کنند که افراد پس از نصب پروتز از واکر یا صندلی چرخدار برای راه رفتن با پروتز زیر زانو بهره بگیرند. بنابراین در حالت کلی زمانی بیان می شود که بیمار توان خود را به طور کامل بازیافته است که دیگر برای راه رفتن با پروتز زیر زانو به ویلچر نیازی نداشته باشد.

در جلسات فیزیوتراپی برای آنکه فرد قدرت خود را دوباره به دست بیاورد از او می خواهند تا صندلی چرخدار را رها کند و به کمک میله های موجود راه برود. در این صورت شخص اعتماد به نفس لازم را برای راه رفتن با پروتزهای زیر زانو به دست خواهد آورد. در این جلسات شما یاد خواهید گرفت از توان خود برای برقراری تعادل استفاده کرده و افزایش توانایی خود برای راه رفتن را به طور بارزی مشاهده کنید.

راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه است؟

راه رفتن با پروتز زیر زانو را به کمک متخصصان فیزیوتراپ برای خود آسان سازید

پروتز یکی از ابزار و تکنولوژی های جدید به حساب می آید که برای کمک به افراد دچار قطع عضو یا آسیب های بافتی و عضلانی به کار می رود. یکی از انواع روش های نصب پروتز که از امروزه بسیار رونق پیدا کرده است، پروتز زیر زانو به شمار می رود. افرادی که اقدام به نصب پروتز زیر زانو می کنند، اغلب با این سوال مواجه می شوند که راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه امکان پذیر است؟

زمانی که فرد پس از نصب پروتز توانایی خود را برای راه رفتن باز می یابد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به مهم ترین این موارد اشاره کردیم و به توضیح آن ها پرداختیم. به عنوان مثال آنچه در زمان بهبود بیماران پس از نصب پروتز اهمیت زیادی دارد، دلیل نصب به حساب می آید. به این معنا که اگر فرد دچار قطع عضو شده باشد یا آسیب دیدگی های عضلانی و بافتی او را به نصب پروتز مجبور کرده است، زمانی که فرد برای بازیابی توان خود به آن نیاز دارد متفاوت خواهد بود.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی برای راه رفتن با پروتز در زیر زانو پس از نصب آن مراجعه به متخصصان فیزیوتراپ است. در این باره ممکن است پزشک توصیه کند در اوایل نصب پروتز از وسایل کمکی مانند واکر و در مواردی مانند نصب پروتز در بالای زانو از ویلچر استفاده کنید. این عمل سبب خواهد شد نیروی خود را هر چه زودتر برای شروع راه رفتن به دست آورید.

راه رفتن با پروتز زیر زانو چگونه است؟

Source: www.hortonsoandp.com

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x