کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

چطور برای انجام پروتز زیر زانو آماده شویم؟

پروتز در سال های اخیر بیشتر برای درمان و ترمیم اعضا و بافت های مختلف استفاده می شود. دلایل آن نیز تمایل افراد به از بین بردن عیوب و امید به زندگی به حساب می آید. یکی از مشکلاتی که پروتز به عنوان بهترین راه حل برای رفع آن در نظر گرفته می شود، بیماری هایی است که برای زانو به وجود آمده و سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا از مراحل آماده سازی برای انجام پروتز زیر زانو اطلاع دارید؟

بیمارانی که قصد انجام پروتز زیر زانو را دارند، معمولا سوالی را مطرح می کنند که چه کارهایی را باید پیش از نصب انجام دهیم تا پس از اتمام آن با مشکلی رو به رو نشویم؟ بدین منظور باید مراقبت هایی را قبل و بعد از نصب پروتز در پیش بگیرید که به پزشک در حین کارگذاری پروتز و همچنین سرعت بخشی روند بهبود افراد کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه بر این موضوع می بایست سوالاتی را پاسخ دهید که منجر به رفع ابهامات به وجود آمده در آینده خواهد شد. در این مقاله تلاش کرده ایم پاسخ سوال مطرح شده را با بیانی ساده و کاربردی پاسخ دهیم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه دارید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

چطور برای انجام پروتز زیر زانو آماده شویم؟

مراقبت های پیش از انجام پروتز زیر زانو شامل چه مواردی است؟

نصب پروتز همچون دیگر عمل های پزشکی نیاز به مراقبت هایی دارد که اگر بیماران آن ها را رعایت کنند، از بسیاری عوارض پس از آن، جلوگیری خواهد شد. بدین منظور باید سوالاتی را پاسخ دهیم که در این بخش به بیان آن ها پرداخته شده است. در صورتی که در این باره کنجکاو هستید، در ادامه متن با ما همراه باشید.

مفصل زانوی جدید چه مدت دوام خواهد داشت؟

همانطور که می دانید تمامی عمل هایی که در زمینه پزشکی برای نصب پروتز صورت می گیرند با ریسک هایی همراه هستند. آگاهی از میزان موفقیت آمیز بودن عمل های جراحی، کمک بسیاری به بیماران در راستای کاهش استرس و اضطراب آن ها خواهد کرد. به همین دلیل این سوال پیش از نصب پروتز برای اغلب بیماران به وجود می آید که انجام پروتز زیر زانو برای رفع بیماری آرتروز و موارد دیگر تا چه حد کاربردی خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تا 20 سال نیز شما این قابلیت را خواهید داشت تا از پروتز زیر زانو استفاده کنید. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که احتمال بروز مشکلات حتی در بهترین عمل و به کمک پیشرفته ترین تجهیزات نیز وجود دارد. بنابراین در کنار حفظ آرامش خود، پیدایش هر اتفاقی را در نظر بگیرید. عارضه هایی مانند درد یا تورم در بخش جراحی شده، جزو امور طبیعی پس از انجام پروتز زیر زانو به حساب می آید. در این صورت نگران دردها و ناراحتی های پس از نصب پروتز نباشید.

چطور برای انجام پروتز زیر زانو آماده شویم؟

چالش هایی که بیمار را پس از انجام پروتز زیر زانو درگیر می کند، چیست؟

یکی دیگر از مهم ترین سوالاتی که در حوزه نصب پروتز باید از پاسخ آن آگاهی داشته باشید، عوارض و مشکلات احتمالی است. در این باره باید گفت که برخی بیماران به دلیل عدم آگاهی از عوارض طبیعی پس از انجام پروتز زیر زانو، این کار را انجام نمی دهند و درد های مفرط بیماری هایی نظیر آرتروز را به جان می خرند. اما توجه داشته باشید که این موارد به راحتی و با کمک داروهایی که پزشک برای شما تجویز می کند، رفع خواهند شد.

به عنوان مثال بروز التهاب وریدی در پا پس از نصب پروتز کاملا طبیعی است. در صورتی که این تورم پیدایش درد در ناحیه نصب پروتز را منجر شود، می بایست با پزشک مربوطه در این زمینه مشورت کنید که در صورت نیاز داروهایی را در راستای تسکین درد برای شما تجویز کند. در غیر این صورت ممکن است پزشک جوراب های ساپورت یا داروهای رقیق کننده خون را برای شما مناسب بداند. در هر حال باید توصیه هایی را که دکتر پس از نصب پروتز و پیش از آن به شما ارائه می دهد به طور کامل انجام دهید.

یکی از مطالبی که می بایست پیش از انجام پروتز زیر زانو درباره آن آگاهی لازم را کسب کرد، این است که باید تا مدتی نسبت به رانندگی کردن و انجام کارهایی که فشار زیادی را به زانو اعمال می کند رفتارهای پیشگیرانه را در نظر گرفت. این مدت زمان برای رانندگی شما معمولا دو هفته توسط پزشک تعیین می شود و پیش از آن لازم است از فردی برای انتقال شما از بیمارستان به خانه کمک بخواهید.

انجام پروتز زیر زانو چه توانایی هایی را در بیمار ایجاد خواهد کرد؟

یکی از سوالات رایجی که اغلب بیماران با آن رو به رو می شوند، این است که آیا توانایی انجام کارهای فرد سالم را پس از نصب پروتز خواهند داشت یا خیر؟ خصوصا برای افرادی که ورزشکار هستند این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که تمام توانایی که پس از نصب پروتز دارید، به شرایط شما پیش از انجام آن بستگی خواهد داشت. در صورتی که قبل از نصب پروتز امکان خم و راست کردن زانو برای شما به راحتی فراهم بود، دلیلی وجود ندارد که پس از انجام آن این قابلیت را از دست بدهید.

البته در این مورد باید با پزشک متخصص در حوزه فیزیوتراپی مشورت های لازم را انجام دهید. در این صورت قادر خواهید بود نیروی خود را بازیابی کنید و کارهای روزمره ای که پیش از نصب پروتز انجام می دادید را با همان کیفیت عملی کنید. توجه داشته باشید که عمل به توصیه های پزشک و انجام فعالیت های فیزیوتراپی در سرعت بخشی به روند بهبود شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از نصب پروتز برای زانو معمولا به بیماران توصیه می شود که تا مدتی نسبت به انجام ورزش های کششی و آسیب رسان به زانو اقدام نکنند. زیرا از چند روز تا چند ماه پس از انجام پروتز زیر زانو ممکن است همچنان زانو در معرض رو به رو شدن با خطرهایی نظیر سایش باشد. بنابراین اگر تمایل دارید هر چه سریعتر توانایی های اولیه خود را کسب کنید، مراقبت های پس از نصب پروتز را جدی بگیرید.

چطور برای انجام پروتز زیر زانو آماده شویم؟

پروتز زیر زانو، تحولی در عرصه پزشکی برای بهبود بیماران آرتروز

پروتز یکی از تکنولوژی های نوین در عرصه پزشکی محسوب می شود. پروتز در موارد گوناگون و برای ترمیم یا بهبود بیماری هایی نظیر آرتروز به کار می رود. در این مقاله به توضیح اطلاعاتی برای آماده سازی افراد پیش از انجام پروتز زیر زانو پرداخته شد. معمولا قبل از آنکه بیماران قصد داشته باشند کاشت پروتز برای آن ها انجام گیرد، با سوالاتی رو به رو می شوند که آن ها را دچار اضطراب و سردرگمی خواهد کرد. به عنوان مثال بیماران می خواهند بدانند که توانایی انجام چه کارهایی را پس از انجام پروتز زیر زانو خواهند داشت.

تمام مراقبت هایی که پیش و پس از نصب پروتز باید به آن ها عمل کنیم، توانایی های فرد قبل از نصب پروتز و مواردی از این قبیل همگی در روند بهبود و افزایش بازدهی نصب پروتز تاثیر بسزایی دارد. البته نکات مذکور در کنار به کارگیری از علم فیزیوتراپی، دوران نقاهت را در بیماران آرتروزی کمتر خواهد کرد.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که انجام پروتزهای زیر زانو با ریسک بالایی همراه است. به همین دلیل حتما درباره نوع و نحوه انجام نصب پروتز اطلاعات لازم را کسب کنید. در این صورت مسیر بهبود را برای خود هموار خواهید کرد.

چطور برای انجام پروتز زیر زانو آماده شویم؟

Source: www.rothmanortho.com

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x