چه چیزی برای دردهای مفاصل مفید است؟

درد مفاصل اغلب نتیجه آسیب ناشی از سایش و پارگی طبیعی است. گزینه های درمانی به علت درد بستگی دارد و روش درمان بر اساس این دلیل متفاوت است.

روش های مختلفی برای درمان درد مفاصل وجود دارد. با این حال، باید به خاطر داشت که اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا به متخصص مراجعه کنید. یک پزشک متخصص ابتدا علت درد را مشخص می کند و سپس شروع به درمان می کند.

اضافه وزن در بیماران یکی از علل آسیب غضروف است. انجام تمرینات سبک که باعث ایجاد توده عضلانی می شود، بار روی مفاصل شما را کاهش می دهد. علاوه بر این، این نکته ای است که باید بر آن تاکید شود زیرا به کاهش وزن کمک می کند و به حفظ عملکرد مفاصل کمک می کند.

مفاصل و علل درد:

بدن ما به لطف اسکلت می تواند حرکت کند. اسکلت ما از بسیاری از استخوان های مختلف تشکیل شده است که باهم در ارتباطند. بافت هایی که مفاصل نامیده می شوند نیز وظیفه اتصال استخوان ها را انجام می دهند. یکی از باورهای غلط رایج در جامعه این است که دردی که در بدن احساس می شود درد استخوان است. با این حال، علت اصلی احساس درد در بدن در واقع جراحات یا بیماری های مختلف در مفاصل است.

چه چیزی برای دردهای مفاصل مفید است؟

در صورت بروز التهاب در مفاصل، درد شدید احساس می شود و در عین حال محدودیت حرکتی ایجاد می شود. التهاب ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. اختلالات خودایمنی اغلب می تواند باعث التهاب مفاصل شود. اگر فرد مبتلا به التهاب سوءتغذیه داشته باشد، ممکن است در این مورد التهاب تشدید شود.

اگرچه دلایل مختلفی برای درد مفاصل وجود دارد، اما شایع ترین بیماری آرتروز است. این ناراحتی زمانی دیده می شود که بافت غضروفی در مفاصل به مرور زمان فرسوده شود. علائم شامل درد و سفتی است. اگر به درستی درمان نشود باعث ایجاد محدودیت در حرکات می شود. افراد در گروه در معرض خطر عبارتند از کسانی که چاقی در آنها تشخیص داده شده است، کسانی که دارای ناتوانی بوده اند، و کسانی که سن بالاتری دارند.
برای درمان درد مفاصل چه باید کرد:

استفاده از مسکن های موضعی یا مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کاهش درد، تورم و التهاب مفاصل می تواند به کاهش درد کمک کند. اما این یک درمان دائمی نیست، به شما کمک می کند تا برای مدت کوتاهی از شر درد خلاص شوید. برای اطلاعات دقیق در مورد مصرف دارو باید از متخصص خود کمک بگیرید.

فعالیت بدنی و پیروی از یک برنامه ورزشی متوسط ​​که توسط متخصصان تهیه شده است می تواند درد شما را تسکین دهد و حجم عضلانی شما را افزایش دهد. قبل از اینکه بتوانید به مفاصل خود دامنه حرکتی خوبی بدهید، بدن باید به اندازه کافی گرم شود.

برای درد خود می توانید از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. وقتی درد دارید از استراحت غافل نشوید.

چه چیزی برای دردهای مفاصل مفید است؟

گزینه های مکمل برای درمان درد مفاصل:

1. گلوکوزامین

گلوکزامین یک جزء طبیعی غضروف است که از ساییدگی مفاصل به یکدیگر جلوگیری می کند. همچنین به جلوگیری از تخریب غضروف که در آرتریت رخ می دهد کمک می کند. در بسیاری از مطالعات علمی با هدف درمان آرتروز که باعث درد مفاصل می شود، یکی از بهترین مکمل ها برای استئوآرتریت، گلوکزامین بوده است.

گلوکزامین در صورتی که به عنوان مکمل برای مدت زمان کافی مصرف شود به کند کردن پیشرفت انحطاط مفصل کمک می کند. مطالعات روی بیماران مبتلا به دژنراسیون مفاصل نشان می دهد که مکمل های گلوکزامین که با دوز 1500 میلی گرم در روز تا سه سال استفاده می شود، باریک شدن فضای مفصل را کاهش می دهد که نشانگر بدتر شدن سلامت مفاصل است.

2. کندرویتین

کندرویتین نیز مانند گلوکزامین یک بلوک ساختمانی غضروف است. به جلوگیری از زوال غضروف کمک می کند. در بسیاری از مطالعات بالینی، کندرویتین به کاهش درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به استئوآرتریت کمک کرده است. نتیجه گیری شده است که افرادی که کندرویتین مصرف می کنند 20 درصد یا بیشتر در درد زانو بهبود می یابند.
عملکرد کندرویتین و گلوکزامین مشابه است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا مصرف آن به عنوان مکمل در ترکیب بهتر از مصرف یکی یا دیگری به تنهایی است یا خیر. توصیه می کنیم از مکمل هایی با کم ترین خطر عوارض جانبی که از طبیعی ترین و مطمئن ترین منابع تهیه شده اند استفاده کنید.

3. زردچوبه

یک ترکیب شیمیایی در زردچوبه به نام کورکومین دارای اثرات تسکین دهنده درد است. علاوه بر این، کورکومین دارای اثرات ضد التهابی است. به لطف این خواص، تأثیر مثبت قابل توجهی در درمان اختلالات دردناک مفصلی دارد و مطالعات نشان داده است که مصرف عصاره زردچوبه در دوزهای 1500-1000 میلی گرمی در بیماران مبتلا به آرتروز، پیشرفت بیماری را کند می کند.

برخی از ترکیبات موجود در آووکادو و روغن سویا:

مواد مشتق شده از روغن ها (ASUs) در آووکادو و دانه های سویا می توانند به جلوگیری از ساییدگی و پارگی غضروف و ترمیم غضروف کمک کنند.