کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

چند حرکت ورزشی برای اصلاح قوز کمر

اکثر افراد به دنبال راهی برای اصلاح قوز کمر هستند و دوست دارند این بیماری شایع را برطرف کنند. این بیماری شاید به ظاهر هیچ آسیبی برای شما نداشته باشد، اما درواقع از داخل استخوان ستون فقراتتان را تحت فشار می گذارد و در دراز دت آسیب های زیادی ایجاد می کند.

بسیاری از افراد مسن را دیده اید که کمرشان به حد غیر طبیعی به سمت جلو خم شده و دیگر قادر نیستند کمر خود را صاف نگه دارند. این یکی از مشکلاتی خواهد بود که قوز کمر به مرور زمان برای شما ایجاد خواهد کرد.

اگر به دنبال راه درمانی برای این بیماری شایع هستید و دوست دارید کمری صاف و طبیعی را تجربه کنید، نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات دقیقی درباره این بیماری در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

اصلاح قوز کمر در چه سنی باید انجام شود؟

با دیدن کوچک‌ترین علائم از این بیماری باید به پزشک مخصوص مراجعه و درمان این بیماری را آغاز کرد. فرقی ندارد در چه سنی هستید؛ بهترین سن برای درمان این بیماری زمان رشد است. زیرا استخوان ها به طور کامل شکل نگرفته اند و با کمی تمرین به راحتی صاف می شوند.

درست است که در سنین بالا هم می شود درمان را آغاز کرد، ولی باید دقت داشته باشید که طول درمان و روش ها ممکن است با زمان رشد کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای درمان هرچه سریع تر این مشکل در زمان رشد کودکان پیگیری های لازم را انجام بدهید. همچنین در طول درمان برای سنین بالا عجله نکنید و اجازه دهید که زمان مناسب برای درمان طی شود.

چند حرکت ورزشی برای اصلاح قوز کمر
چند حرکت ورزشی برای اصلاح قوز کمر

چرا قوز کمر ایجاد می شود؟

همه افراد می دانند که روش نشستن و خوابیدن در شکل گیری قوز های کمر تاثیرات مستقیمی دارد. هنگام نشستن وقتی به سمت جلو خم می شوید، به مرور زمان استخوان ستون فقرات شما این شکل را به خود می گیرد و باعث می شود که گردن شما به سمت جلو خم شود.

بسیاری از گردن دردهایی که در دوران جوانی داریم، به دلیل همین عادات بد نشستن و انجام دادن کارهاست. بعضی از افراد عادت دارند هنگام خواب سر خود را به سمت جلو خم می کنند که این عادت بسیار اشتباه به مرور زمان باعث گردن درد و ایجاد قوز کمر خواهد شد.

نشستن های طولانی مدت پشت میز باعث می شود که خسته شوید و ناخودآگاه بدن خود را به سمت جلو خم کنید. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، هر چند دقیقه یکبار در جای خود بلند شوید و حرکات کششی انجام بدهید.

برای درمان قوض کمر چه کاری انجام بدهیم؟

برای اصلاح قوز کمر خود در درجه اول باید به پزشک مراجعه کنید و راه های درمانی را از او بگیرید. با این حال خود شما نیز با تصحیح عادات بد روزانه خود مانند نحوه نشستن به راحتی این امکان را دارید که از این بیماری شایع جلوگیری کنید و قوز کمر خود را به مرور زمان از بین ببرید.

همچنین ورزش های روزانه به شما کمک می کند که شکل نادرست ستون فقرات شما از بین برود و کمرتان فرمی صاف یا طبیعی را به خود بگیرد. منظور از ورزش کردن حرکات کششی ساده است که حتی در حالت نشسته نیز قادر هستید آن ها را انجام دهید.

نرمش های کششی بیشترین تاثیر را در درمان این بیماری دارد. پزشکان متخصص نیز به شما این ورزش ها را پیشنهاد می دهند. باید چند بار در روز آن ها را تکرار کنید که تاثیرات آن را به مرور زمان ببینید. ممکن است این ورزش ها در دراز مدت تاثیرات خود را نشان دهند پس برای دیدن نتیجه عجله نداشته باشید.

حرکات کششی سینه ای؛ روشی موثر

این روش برای افرادی که مدت طولانی پشت میز می نشینند، بسیار مناسب و مفید است. علاوه بر اینکه به ستون فقرات شما کمک می کند، باعث در رفتن خستگی از بدنتان نیز خواهد شد. در این روش همان طور که روی صندلی خود نشسته اید، دستان و بالا تنه خود را به سمت عقب بکشید و برای چند ثانیه نگه دارید.

این روش به دلیل اینکه هیچ دردسری ندارد، به راحتی در محل کار شما قابل استفاده است و هیچ محدودیتی برای انجام آن وجود نخواهید داشت. برای دیدن تاثیرات بیشتر بهتر است در طول روز چند بار این کار را تکرار کنید و نتیجه ان را ببینید.
همچنین برای انجام حرفه‌ای تر این ورزش به یک گیره مخصوص درب نیاز دارید. به این صورت که به وسیله آن و دستان خود زاویه ای 90 درجه ایجاد کنید و هنگامی که احساس کردید عضلات شما شل شده است، قادر هستید بیشتر از قبل خم شوید و این ورزش مهم را انجام بدهید.

کشش فوقانی پشت

برای انجام این حرکت کششی بهتر است جایی این کار را انجام بدهید که تکیه گاهی برای نگه داشتن شما وجود داشته باشد. برای مثال کنار دیوار مکانی مناسب خواهد بود. برای شروع کنار دیوار قرار بگیرید، دستان خود را بالای سر بگذارید و سعی کنید بدون خم کردن سر حرکت کششی کمر را انجام بدهید. در این روش باید گوش های شما در امتداد شانه هایتان باشد و سرتان به سمت جلو خم نشود. ابتدا انجام آن حتما سخت به نظر می رسد، ولی با کمی تمرین این کار برای شما راحت خواهد شد.

چند حرکت ورزشی برای اصلاح قوز کمر
چند حرکت ورزشی برای اصلاح قوز کمر

ورزش چانه

این روش در ظاهر بسیار راحت است ولی در عین حال نیاز به تمرکز بالایی دارد. به این صورت که باید در جایی صاف بنشینید و سر خود را ثابت نگه دارید. در همین حین سعی کنید که چانه خود را مستقیم به سمت جلو حرکت دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس به سمت عقب برگردانید. در تمام این مدت سر شما باید ثابت باشد و هیچ حرکتی نداشته باشید. اگر به درستی این حرکت را انجام دهید، برای درمان قوز کمر و گردن درد بسیار موثر است.

سخن آخر

برای اصلاح قوز کمر راه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند از دست این بیماری شایع و همگانی خلاص شورید. این بیماری اکثرا در سنین نوجوانی نمایان می شود و نشانه هایی را بروز می دهد. بهترین کار این است که در همان زمانی که شروع به نمایان شدن کرد، راه درمان را پیش بگیریم و به فکر باشیم.؛زیرا در سنین بالا ممکن است شانس درمان پایین بیاید و مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

برای اینکه از قوز کمر جلوگیری کنید، هر روز به انجام حرکت های ورزشی بپردازید. لازم نیست که حتما هزینه های آنچنانی پرداخت کنید و به باشگاه بروید یا ورزش های سنگین انجام دهید. شما به راحتی این امکان را دارید که در منزل با انجام حرکت های سبک کششی و هوازی شانس خود را برای ابتلا به بیماری قوز کمر به پایین ترین حد ممکن برسانید.

همچنین این ورزش ها به شما کمک می کند که از دردهای همیشگی و عذاب آور کمر و گردن خلاص شوید. زیرا همه این دردها به دلیل عادات بد روزانه و فشار زیاد به ستون فقرات شما ایجاد می شود. پس برای اینکه کمی از فشارهای ستون فقرات خلاص شوید، زندگی سالمی را تجربه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x