کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

پا پزشکی در فوتبال

فوتبال یکی از ورزش هایی است که در آن کلیه اندام ها درگیر هستند. یکی از اندام های بدن که بیش از هر قسمت دیگری در فوتبال درگیر می شود پا است. پا پزشکان توصیه می کنند هنگام بازی در فوتبال باید همواره مراقب باشید که به پای شما آسیب وارد نشود چرا که عضو اصلی در هنگام بازی در فوتبال به شمار می رود.

پا پزشکان کسانی هستند که در این خصوص تخصص دارند. هر تیم فوتبال با داشتن یک پا پزشک تا حدود زیادی از ایجاد خطرات بیشتر در افراد جلوگیری می کند.

در صورتی که پای شما در فوتبال دچار مصدومیت شود مسلماً قادر به بازی کردن نخواهید بود. به همین جهت فوتبالیست ها همواره مراقب پاهای خود هستند تا بازی هایی را که در پیش روی خود دارند از دست ندهند. در کلیه تیم های حرفه ای، تیم مراقبت و پا پزشک هایی جهت درمان پاهای آسیب دیده وجود دارد که هرچه سریع تر پاهایی که دچار آسیب شده اند را درمان می کنند.

در ادامه مقاله در خصوص پا پزشکی در فوتبال و آسیب های رایج بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد تا با مشکلات رایج آن آشنا شوید.

پا پزشکی در فوتبال

فوتبال بازی کردن کار سختی برای پاهای شما خواهد بود

همانطور که می دانید بازی فوتبال 90 دقیقه است. فوتبالیست ها در این 90 دقیقه تمامی اندام های خود رابرای بازی درگیر می کنند تا بتوانند یک بازی خوب و اصولی را به نمایش بگذارند. همانطور که گفته شد یکی از اندام های پرحرکت، پا در فوتبال است.

بازیکنان باید حرکت های مدام در کل زمین داشته باشند تا بتوانند موقعیت های ایجاد شده را حفظ کنند. طبق تحقیقاتی که انجام شده در هر بازی فوتبال حدود 580 تا 730 کالری سوزانده می شود که این اعداد و ارقام نشان دهنده فعالیت بالا در زمین فوتبال است.

در کنار این فعالیت ها حرکاتی مانند دریبل زدن، تغییر حرکت های ناگهانی و ضربه زدن به توپ خطرات زیادی را برای پا در فوتبال خواهد داشت. زیرا در این مواقع و انجام این حرکات ممکن است ضربه های شدید به پاهای بازیکنان وارد شود.

اهمیت وجود پا پزشک در فوتبال

شاید بر این تصور باشید که پا پزشک هایی که در هر تیم وجود دارند زمانی فعالیت خود را آغاز می کنند که پا در فوتبال آسیب دیده باشد. اما چنین تصوری اشتباه است. در واقع پا پزشکانی که برای هر تیم در نظر گرفته شده است قبل از هربازی پاهای هر بازیکن را به طور کلی بررسی می کنند که از ایجاد مشکلات پا در فوتبال تا حد امکان جلوگیری کنند.

این امر سبب می شود که بازیکنان بتوانند بدون هیچ مشکلی در هر مسابقه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است، بازی کنند. همچنین در صورتی که پا با آسیب های جزئی مواجه شود درمان های اولیه و فوری نیز برای آسیب پا در فوتبال توسط پا پزشکان صورت می گیرد.

به طور کلی پا پزشکان سبب می شوند که بازیکنان بتوانند همواره با پاهایی سالم و قوی در بازی فوتبال حضور داشته باشند. در ادامه در خصوص ایجاد مشکلات رایج پا در فوتبال بیشتر توضیح خواهیم داد.

 احساس درد و آسیب در کف پا در فوتبال

یکی از مشکلات رایجی که در بازی فوتبال رخ می دهد ضربه به قسمت کف پا است. در واقع یک نوار پیوندی بین پاشنه تا انگشتان پا وجود دارد که ممکن است بر اثر آسیب های وارد شده دچار التهاب یا پارگی شود. عارضه های این مشکل را می توان با احساس درد در پاشنه و قوس پا احساس کرد.

آسیب به کف پا را می توان به دلیل فشار زیاد بر نوار پیوند بین پاشنه و انگشت پا دانست. به همین جهت پا پزشکان برای درمان یا جلوگیری از این عارضه کفی های مخصوص را در کفش بازیکنان قرار می دهند تا از درد ناشی از آن جلوگیری کنند.

آسیب به استخوان جلویی زانو تا قوزک پا

یکی از آسیب هایی که پا در فوتبال با آن مواجه می شود، آسیب به استخوان جلویی پا است. این عارضه زمانی رخ می دهد که از ماهیچه های ران پا و استخوان بیش از حد کار کشیده شود. در واقع فوتبالیست ها به دلیل دوندگی طولانی مدت این فشار را بر پای خود وارد می کنند.

این فشار ها هنگام بازی کردن در چمن های مصنوعی افزایش خواهد یافت. جهت جلوگیری از این مشکل پا در فوتبال باید به تکنیک های دویدن آگاه باشید. همچنین استفاده از کفش مناسب نیز در جلوگیری از بروز این نوع عارضه بسیار موثر خواهد بود.

پا پزشکان اسپلینت های پا را در آن قسمت از پای بازیکنان قرار می دهند تا بتوانند به راحتی تمرینات خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

پا پزشکی در فوتبال

ایجاد تاول و میخچه پا در فوتبال

یکی از مشکلات رایج که در بازی فوتبال ممکن است رخ دهد ایجاد تاول و میخچه در پا است. در واقع این عارضه ها به دلیل اصطکاک مدام در پای شما ایجاد می شود. احساس درد در آن قسمت می تواند سبب کاهش توانایی شما در حین فوتبال بازی کردن شود.

استفاده از کفش نامناسب یکی از عواملی لسا که در ایجاد این مشکل پا در نظر گرفته می شود. بنابراین باید مطمئن باشید که کفشی که برای فوتبال انتخاب کرده اید مناسب و استاندارد است. علاوه بر انتخاب کفش مناسب باید از جوراب های استاندارد نیز استفاده کنید. این عوامل سبب می شود که از این گونه مشکلات پا در فوتبال جلوگیری شود.

آسیب دیدگی در مچ پا در فوتبال

یکی از مشکلات رایجی که در اندام های بازیکنان مشاهده می شود آسیب به مچ پا در فوتبال است. این نوع عارضه و مشکلات پا به صورت طولانی مدت در بازیکنان باقی خواهد ماند. این مشکل اغلب به دلیل دویدن، درد پاشنه پا، شروع و یا متوقف شدن ناگهانی در بازی رخ می دهد.

پا پزشکی که در فوتبال وجود دارد در جلوگیری از این عارضه موثر خواهد بود.  با تمرین های مناسب در پا، پا پزشکان می توانند عارضه ایجاد شده پا در فوتبال را درمان کنند.

در نتیجه، به دلیل انجام فعالیت های فیزیکی که در بازی فوتبال وجود دارد باید همواره مراقب بود تا آسیب های جدی به شما وارد نشود. یکی از اندام های بدن که نسبت به سایر عضوهای دیگر بدن در معرض آسیب و عارضه قرار می گیرد پا است.

پا در فوتبال ممکن است با عارضه و مشکلاتی روبرو شود. به همین جهت در کلیه تیم های حرفه ای پا پزشکی وجود دارد تا به مشکلات بازیکنان رسیدگی کند. پا پزشکان قبل از ایجاد هرگونه مشکلی اقداماتی را انجام می دهند که بتوانند از مشکلات پا در فوتبال جلوگیری کنند.

این امر سبب شده که در اغلب مواقع بازیکنان با داشتن پای ناسالم حاضر به بازی در فوتبال باشند. در صورتی که این رسیدگی ها وجود نداشته باشند اغلب بازیکنان بازی هایی که برای آنها در نظر گرفته است را از دست می دهند.

برخی از مشکلات پا که در فوتبال رخ می دهند به دلیل استفاده از کفش ها نامناسب است. به همین جهت پا پزشکان تیم، از کفش های مناسب و در صورت نیاز از اسپلینت ها برای نواحی مختلف پای بازیکنان استفاده می کنند.

این امکانات و تجهیزات سبب درمان فوری و پیشگیری از هرگونه مشکلات پا در فوتبال می شود. همچنین به کارگیری تکنیک های خاص هنگام دویدن می تواند از آسیب پا تا حد زیادی جلوگیری کند. بازیکنان باید در خصوص جلوگیری از آسیب های احتمالی پا با پا پزشک تیم مشورت کنند.

Source: www.feetbypody.com

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x