ورم کف پا، علل و درمان

اگر اقدامات محافظه کارانه بعد از چندین ماه جواب نداد ، پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

تزریق. تزریق داروی استروئیدی در ناحیه حساس می تواند تسکین موقتی برای درد را ایجاد کند. در این شرایط عکسبرداری های متعدد توصیه نمی شود زیرا اشعه می تواند فاسیای کف پا شما را ضعیف کرده و احتمالاً باعث پارگی آن شود. با استفاده از تصویربرداری با امواج فراصوتی می توان پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون خود بیمار به دست می آید تزریق کرد تا باعث بهبودی بافت شود.

درمان با امواج در خارج از بدن. در این روش امواج صوتی به سمت ناحیه درد در پاشنه جهت تحریک بهبودی هدایت می شوند. این روش معمولاً برای درمان ورم کف پایی است که به درمانهای محافظه کارانه تر پاسخ نداده است. برخی از مطالعات نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهند، اما ثابت نشده است که این روش ها به طور مداوم موثر هستند.

ترمیم بافت با اولتراسونیک. این فناوری حداقل تهاجمی تا حدی توسط پزشکان توسعه یافته است. از روش اولتراسونیک برای درمان بافت فاسیای کف پا که آسیب دیده استفاده می شود. با استفاده از انرژی اولتراسوند، نور به قسمت مورد نظر رفته و با اثر حرارتی مشکل را درمان می کند.

عمل جراحی. تعداد کمی از افراد برای جدا کردن ناحیه ی آسیب دیده کف پا از استخوان پاشنه پا به عمل جراحی نیاز دارند. این روش فقط به عنوان یک گزینه تنها در مواردی است که درد شدید باشد و سایر درمان ها با شکست مواجه شده اند. این روش می تواند به صورت یک روش باز همراه با بیهوشی یا از طریق یک برش کوچک با بی حسی موضعی انجام شود.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

برای کاهش درد فاسیای کف پا ، این نکات مربوط به مراقبت از خود را انجام دهید:

• وزن مناسبی داشته باشید. داشتن وزن اضافی می تواند فشار اضافی بر فاشیای کف پا شما وارد کند.
  • کفش های مناسبی را انتخاب کنید. کفش هایی با پاشنه کم تا متوسط ​​، کف ضخیم و کفش هایی دارای پشتیبانی مناسب از قوس بخرید و پابرهنه راه نروید.
  • کفش های ورزشی فرسوده نپوشید. کفش های ورزشی قدیمی خود را قبل از اینکه باعث آسیب به پای شما شوند تعویض کنید.
  • ورزش خود را تغییر دهید. به جای پیاده روی یا آهسته دویدن ، ورزشی کم تأثیر بر روی کف پا مانند شنا یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.از کمپرس سرد استفاده کنید. یك بسته یخ پوشیده شده با پارچه را روی محل درد به مدت 15 دقیقه سه یا چهار بار در روز نگه دارید. کمپرس سرد می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.
  • به کف پای خود کشش وارد کنید. تمرینات ساده خانگی می تواند عضلات کف پا ، تاندون آشیل و عضلات ساق پا را کشش دهد.

آماده شدن برای قرار با پزشک

ممکن است پس از مشورت با پزشک خانواده خود، پزشک شما را به یک پزشک متخصص در زمینه اختلالات پا و یا فیزیوتراپ ارجاع دهد.
آنچه شما می توانید انجام دهید!

هتر است قبل از مراجعه به پزشک لیستی بنویسید که شامل موارد زیر باشد:

• علائم شما چیست و از چه زمانی آن ها شروع شده اند.
  • اطلاعات شخصی کلیدی ، از جمله سابقه پزشکی شما و خانواده شما و فعالیت هایی که می تواند در علائم شما نقش داشته باشد.
  • تمام داروها ، ویتامین ها یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید ، از جمله دوزها مصرفی آن ها

سوالات مورد نظر برای پرسیدن از دکتر

در مورد ورم کف پا ، سوالات اساسی که باید از پزشک بپرسید شامل موارد زیر است:

• چه چیزی باعث بروز این مشکل در من شده است؟
  • به غیر از علت اصلی ، علل احتمالی دیگر مشکل من چیست؟
  • به چه آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • شرایط من موقتی است یا مزمن؟
  • بهترین روش درمانی برای من چیست؟
  • گزینه های اصلی درمانی که شما پیشنهاد می کنید چیست؟
  • آیا محدودیت هایی وجود دارد که لازم باشد آنها را دنبال کنم؟
  • آیا باید به متخصص مراجعه کنم؟
  • در پرسیدن سوالات دیگر دریغ نکنید.
  • چه انتظاری از پزشک خود دارید؟

پزشک شما احتمالاً از شما سوالاتی مانند این موارد را می پرسد:

• آیا علائم شما در یک ساعت خاص از روز بروز می کند؟
  • شما معمولاً چه نوع کفشی را می پوشید؟
  • آیا شما یک دونده هستید یا در ورزش هایی که شامل دویدن است شرکت می کنید؟
  • آیا شما از نظر جسمی شغل سختی دارید؟
  • آیا قبلاً از ناحیه پا دچار مشکل شده اید؟
  • آیا به غیر از پاها در جایی احساس درد می کنید؟
  • به نظر می رسد چه مواردی ، علائم شما را بهبود می بخشد؟
  • چه چیزی ، در صورت وجود ، علائم شما را بدتر می کند؟