کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

شروع دیسک کمر

وزن بیش از حد، کم تحرکی، سیگار کشیدن، تکرار حرکاتی که برای فیزیولوژی ستون فقرات مناسب نیستند و انجام مشاغلی که نیاز به سنگین بلند کردن دارند… اگر این عوامل خطر را دارید، بیماران عزیزم، می توانم بگویم که شرایط مناسب را برای شروع دیسک کمر دارید.

کمر درد یک مشکل سلامتی است که می تواند افراد را در هر سنی درگیر کند و شدت آن زندگی روزمره را به یک کابوس تبدیل کند. گاهی اوقات ، کمردرد ، که برای مدت کوتاهی در اثر حرکاتی که برای فیزیولوژی ستون فقرات مناسب نیستند ، احساس می شود ، ممکن است هر از چند گاهی مزمن شود. هنگامی که علل کمردرد بررسی می شود ، می توان نتیجه گرفت که عوامل مختلفی باعث درد می شوند.

یکی از مهم ترین و ترسناک ترین عواملی که باعث کمردرد می شود بدون شک دیسک است. دیسک کمر یک مشکل سلامتی است که می تواند زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهد ، کیفیت زندگی را کاهش دهد و همچنین باعث از دست دادن نیروی کار شود. نمی توان به طور کلی اعلام کرد که هرکسی که از کمردرد رنج می برد ، دچار دیسک کمر شده است ، اما داشتن اطلاعات در مورد شروع دیسک کمر مهم است.

دیسک کمر چیست؟

عدیسک کمر چیست

ناحیه کمر تمام وزن بدن ما را حمل می کند، بار را ابتدا به لگن و سپس به پاها تقسیم می کند، توزیع بار را به صورت متعادل فراهم می کند.

کمر ما شامل پنج مهره و غضروف (دیسک)، مفاصل و بافت های نرم است که این پنج مهره را به هم متصل می کند، اما همچنین حاوی مایعی ژل مانند است که از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری می کند. دیسک هایی که به عنوان بالشتک بین مهره های ما عمل می کنند، از اصطکاک مهره ها به یکدیگر جلوگیری می کنند. علاوه بر این کارهای مهم، بار ناحیه کمر را به همان اندازه به استخوان ها، عضلات و غضروف ها منتقل می کنند.

تغییر در ساختار دیسک به این دلیل که این دیسک های واقع شده بین مهره های کمر به دلایل مختلف در معرض بار بیشتری قرار می گیرند و مایع داخل دیسک ها کم می شود “دیسک کمر” نامیده می شود.

در بیماران، دیسک های بین مهره ها تخریب شده اند و دیسک ها دیگر نمی توانند عملکرد خود را انجام دهند. در این حالت، دیسک هایی که ساختار آنها آسیب دیده است می توانند اعصاب را لمس کنند و شکایاتی مانند کمر درد و درد پا ایجاد کنند.

علائم شروع دیسک کمر:

علائم شروع دیسک کمر بسته به محل دیسک و فشار دیسک بر اعصاب ممکن است متفاوت باشد. علائم دیسک کمر می تواند در زمان های خاص تشدید شده و در زمان های خاص تسکین یابد.

شایع ترین علامت دیسک کمر درد است. با این وجود ، همانطور که در هر فرصتی تکرار می کنم ، هر کمردرد را نباید به عنوان علامت بیماری دیسک کمر در نظر گرفت. علاوه بر کمردرد ، اگر دردی در پاها وجود داشته باشد ، سوظن دیسک کمر کمی واقع بینانه تر می شود.

هشدار: ممکن است شروع دیسک کمر همیشه باعث کمردرد نشود. اگر دیسک متناسب با آسیبی که به آن وارد شده نواحی عصبی را لمس کند ، ممکن است در جهات مختلف بدن در جهت عصبی که لمس می کند درد ایجاد شود. به همین دلیل ، حتی اگر بیماران کمر درد را تجربه نکنند ، اما علائمی را که در زیر آمده است را تجربه می کنند ، از مشاوره با یک متخصص غافل نشوند.

علائم شروع دیسک کمر

  • به جز درد کمر و پا.
  • بی حسی در پاها
  • مشکل در راه رفتن
  • مشکل نشستن
  • محدودیت حرکت
  • کاهش رفلکس در پاها

اگر دیسک پیشرفت کند و بیماران مشکلات سلامتی اضافی را تجربه کنند ، این علائم در مرحله اولیه دیسک کمر می توانند تشدید شوند.

هشدار: بیماران عزیز ، اگر یک یا چند مورد از علائم دیسک کمر را تجربه می کنید ، توصیه می کنم بدون از دست دادن وقت ، بررسی های لازم سلامتی را انجام دهید. با استفاده از گزینه های درمان دیسک کمر ، می توانید پیشرفت بیماری را متوقف کرده و وضعیت سلامتی خود را قبل از پیشرفت مشکل دیسک کمر بهبود بخشید.

چگونه باید از دیسک کمر جلوگیری کنیم؟

چگونه باید از دیسک کمر جلوگیری کنیم؟
چگونه باید از دیسک کمر جلوگیری کنیم؟

دیسک کمر بیشتر یک مشکل سلامتی قابل پیشگیری است. با پیروی از مواردی که برای داشتن زندگی سالم باید به آن توجه کنید می توانید خطر دیسک کمر را کاهش دهید.

  • اگر اضافه وزن دارید ، با داشتن یک رژیم غذایی سالم ، از وزن اضافی خود خلاص شوید. به یاد داشته باشید که نه تنها در معرض خطر دیسک هستید ، بلکه می تواند در اثر اضافه وزن ، فشار خون بالا ، آپنه خواب ، بیماری های قلبی عروقی زندگی شما را تهدید کند.
  • از حرکات ناگهانی خودداری کنید ، اگرچه سیستم اسکلتی شما سالم است ، اما حرکات معکوس ناگهانی می تواند به بدن شما آسیب برساند.
  • اگر در حال انجام کار سرمیز هستید یا کاری که باید به طور مداوم بنشینید ، از وضعیت بدن خود مراقبت کنید. دائماً در همان وضعیت منتظر نمانید!
  • مصرف سیگار و الکل را متوقف کنید. سیگار کشیدن از انتقال اکسیژن به سلول جلوگیری می کند و الکل میزان اکسیژن موجود در خون را کاهش می دهد. هر دو عادت برای شما بسیار مضر است!
  • از ظرفیت بدنی خود آگاه باشید ، لطفا سعی نکنید وسایل خیلی سنگین را بلند کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x