کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

راهنما انتخاب کفی مناسب کفش

بی شک یکی از مهمترین مسائلی که می تواند به حفظ پاهای شما در هنگام پیاده روی کند انتخاب بهترین کفی کفش است. شاید در وهله اول این امر به نظر شما به چشم نیاید و شما نتوانید به درستی متوجه شوید که دردهای ایجاد شده در پای شما در هنگام پیاده روی، کوهنوردی، دویدن و ورزش کردن ممکن است به خاطر نامناسب بودن کفی کفش شما باشد.

برای این منظور ممکن است در سطح پاهای خود تاول، درد، بیماری های قارچی و ناراحتی هایی از این قبیل را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که درد هایی که در پای شما ایجاد می شود، می تواند منجر به آسیب به ستون فقرات و مهره های گرن شما نیز شود و از این طریق به ایجاد عارضه های خطرناکی بیانجامد.

به همین دلیل نیاز است که در هنگام خرید کفش بتوانید به راحتی انواع کفی کفش را تشخیص دهید و بر این اساس به انتخاب کفش مورد نظر خود دست بزنید. می توان گفت که امروزه استفاده از کفی کفش طبی بسیار می تواند به شما در حل مشکلات مربوط به پا کمک کند.

راهنما انتخاب کفی مناسب کفش

با توجه به تنوع کفی های موجود در بازار شاید انتخاب بهترین کفی کفش برای شما کمی مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع کفی های کفش آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی آنها را از هم تشخیص دهید و از آنها استفاده کنید.

انواع مختلف کفی کفش طبی

کفی های طبی را می توان یکی از نمونه های کفی کفش دانست که در ابعاد و اندازه ها و قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می گردد. در برخی از موقع ممکن است این کفی ها به دلیل جنبه های پزشک توسط پزشک پا برای شما تجویز شوند.

ممکن است که این کفی ها دارای هزینه های بالاتری نسبت به کفی های طبی دیگر باشند. به همین دلیل نیازی نیست که این کفی ها را بدون تجویز پزشک تهیه کنید. در ادامه این مطلب شما را با انواع کفی کفش آشنا می کنیم.

کفی کفش سخت و نرم

بسیاری از کفی کفش ها از مواد نرمی ساخته شده اند که می توانند به مهره های کمر شما در زمان ایستادن آسیب وارد کنند. بهتر است از این نوع کفی کفش استفاده نکنید. زیرا نرمی بیش از حد می تواند فشار های وارد شده بر کف پا را بیشتر کند.

در عوض برخی از کفی های طبی از مواد سخت تر مانند پلیمر پلاستیکی و یا به نوعی از پلاستیک سخت شده در تولید ساخت آنها استفاده شده است که می توانید با تهیه این کفی کفش در مسافت های طولانی بدون هیچ گونه عارضه و دردی در کمر یا پاهای خود به ایستادن و پیاده روی خود ادامه دهید. همچنین محکم تر بودن این کفی ها می تواند منجر به طولانی شدن عمر آنها شود.

کفی کفش متحرک

نوع دیگری از کفی های مناسب برای کفش ها را می توان کفی متحرک دانست. این کفی کفش با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد و نمونه ای برتر در کفی های ارتوتیک است.

در واقع با استفاده از گرما می توان به طور خاص کفی مناسب با پای شما را در این نوع تولید کرد. همچنین در این کفی کفش از قالب های مشخصی برای این منظور استفاده می شود. لازم به ذکر است اندکی تفاوت در اندازه های این کفی می تواند آنها را بدون استفاده کند. به همین دلیل در پروسه ساخت آنها دقت بالایی مورد نیاز است.

طول عمر کفی کفش طبی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب بهترین کفی کفش مورد استفاده قرار گیرد را می توان توجه به طول عمر آن دانست. برای خرید کفی کفش باید این موضوع را مد نظر قرار دهید و در مورد این ویژگی از فروشنده سوالاتی را بپرسید.

برخی از کفی کفش های طبی ممکن است با قیمت های پایین تر و بدون تجویز نسخه پزشک عرضه گردند. در این نوع از کفی ها نکته ای که بسیار حائز اهمیت است را می توان کم بودن طول عمر آنها دانست. در واقع طول عمر کفی های طبی کفش می توانند زمانی که این کفی ها به صورت سفارشی تولید نشده اند تا مدت 6 ماه قابل استفاده باشند.

اما در صورتی که به صورت اختصاصی کفی مورد نظر شما سفارش داده شود طول عمر آنها بیشتر می شود و معمولا تا یک یا دو سال با توجه به نحوه استفاده از آنها در شرایط مختلف می توانند دوام داشته باشند. به همین دلیل طول عمر کفی می تواند نشان دهد که آن کفی دارای ویژگی های مناسب برای استفاده در شرایط مختلف است یا خیر.

اندازه های کفی کفش

با توجه به اینکه کفی کفش در اندازه های متفاوتی تولید می شود باید در ابتدا اندازه مورد نظر خود را برای استفاده از کفی کفش مناسب در نظر داشته باشید. برای این منظور باید به حجم کفش مورد نظر خود دقت کنید.

حجم کفش به فضای داخلی آزادی در کفش گفته می شود که پا در آنجا قرار می گیرد. کفی کفش طبی می تواند بر این فضای داخل کفش تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توجه به دو نکته زیر در این خصوص ضروری است.

  •   کفی کفش با حجم بالا : این کفی برای کفش هایی نظیر چکمه های پیاده روی یا کفش های مورد نیاز برای دویدن مناسب است. این کفی ها فضای زیادی را می گیرند و می توانند چسبندگی مناسب پا را در کفش ایجاد کنند.
  •   کفی کفش با حجم پایین: این نوع از کفی ها در کفش های ورزشی و یا کفش های روزانه بسیار مناسب هستند. همچنین توجه به ضخامت جوراب نیز در این کفی ها بسیار حائز اهمیت است.

راهنما انتخاب کفی مناسب کفش

نکاتی در مورد انتخاب بهترین کفی کفش

یکی از راهکارهای مناسب برای انتخاب کفی مناسب برای کفش را می توان ایستادن روی کفی دانست، هنگامی که می خواهید پای خود را کفش درآورید. در این روش با ایستادن روی یک پا وزن خود را بر روی کفی بیاندازید.

در این زمان می توانید با استفاده از یک فشار سنج در مورد تحمل بار وارد شده در این کفی اطلاع پیدا کنید. در واقع در این موقعیت می توانید متوجه شوید که این کفی می تواند به درستی از پای شما محافظت کند یا خیر.

پس از این کار کفی موجود در کفش خود را خارج کنید. در این صورت می توانید تفاوت های کفی مناسب در کفش را بهتر درک کنید. در واقع می توانید حجم فضای داخلی کفش را از این طریق بهتر احساس کنید.

با انجام این دو روش می توانید به راحتی کفی مناسب کفش خود را انتخاب کنید. البته این روش ها به صورت چشمی قابل انجام شدن است و این امر نمی تواند در بسیاری از مواقع دلایل علمی داشته باشد. در واقع نوعی آزمون و خطا است.

به همین دلیل برای کسب اطلاعات دقیق از ویژگی های یک کفی کفش مناسب باید در این زمینه از افرادی که آگاهی کافی در این زمینه دارند پرس و جو کنید.

با این حال کفی ای را برای کفش خود برگزینید که احساس راحت بودن را به شما بدهد و بدون ایجاد کوچکترین دردی در پاها یا ستون فقرات شما بتواند در پیاده روی های طولانی، کوهنوردی، ورزش و بسیاری از فعالیت های حرکتی دیگر به شما در این زمینه کمک های شایانی کند.

Source : www.walkjogrun.net

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x