کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

بهترین کفش طبی چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید بهترین کفش طبی را شناسایی کنید باید با ویژگی های متنوعی که این نوع از کفش ها دارا هستند، آشنا شوید. در این صورت می توانید کفش طبی را انتخاب کنید که بتواند شرایط استاندارد را داشته باشد تا پاهای شما از این طریق دچار آسیب نشود.

بنابراین باید کفشی را انتخاب کنید تا بتواند محافظت از پای شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به همین دلیل نیاز است که در ابتدا در مورد اینکه چرا به کفش احتیاج داریم پاسخ دهیم و بعد از آن به ویژگی های بهترین کفش طبی بپردازیم.

بهترین کفش طبی چه ویژگی هایی دارد؟

چرا به بهترین کفش طبی نیاز داریم؟

کفش ها می توانند از پای ما در برابر عوامل خارجی محافظت کنند. با استفاده از یک کفش مناسب می توانید از ایجاد زخم، بریدگی، سوراخ شدگی پا و غیره پای خود را نجات دهید. با این حال پوشیدن کفش مناسب از جمله نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید.

پوشیدن کفش نامناسب همان قدر می تواند به پاها آسیب برساند که نپوشیدن آن ممکن است در افراد باعث ایجاد صدمات شود. به همین دلیل از پوشیدن کفش هایی که دارای پاشنه های ضعیف و مقاومت پایینی در برابر ضربه هستند، خودداری کنید. زیرا به مرور زمان مشکلات جدی ممکن است از این طریق در ستون فقرات شما ایجاد شود.

کفش ها دارای انواع مختلفی هستند. به طبع انتخاب بهترین کفش طبی می تواند برای شما کمی سخت باشد. به همین دلیل در این مقاله شما را با انواع کفش های طبی و ویژگی های آنها بیشتر آشنا می کنیم.

بهترین کفش طبی دارای چه ویژگی هایی است؟

کفش های طبی نیز در نوع خود ویژگی های متنوعی را دارا هستند که باید قبل از خرید آنها، به همه نکات مورد نظر دقت کنید تا بتوانید کفش مناسب با پای خود را انتخاب کنید. در واقع ویژگی های زیر را می توانید در بهترین کفش طبی مشاهده کنید.

تکیه گاه های نگهدارنده یکی از ویژگی های بهترین کفش طبی

کفش های طبی دارای کفی های طبی orthotic هستند که می تواند تکیه گاه های نگهدارنده خوبی را همراه با قوس مناسب برای پای افراد ایجاد کند. این ویژگی به دلیل اینکه پا بیش از حد، حالت نامناسب به خود نگیرد و عملکرد آن دچار اختلال نشود در کفش های طبی قرار داده می شود.

در واقع این ویژگی می تواند از ایجاد درد در پاشنه پا بکاهد و از این طریق دردهای دیگر مانند ستون فقرات در شما دیده نخواهد شد. در صورتی که حالت پا بیش از حد شود، می تواند فشار زیادی را به سمت زانو، لگن و کمر وارد کند.

در کفش های طبی orthotic وزن بدن از طریق قوس های نگهدارنده ای که در آنها تعبیه شده است پخش می شود و می تواند فشار روی پاشنه و سینه پا را کاهش دهد. در واقع اگر به دنبال بهترین کفش طبی هستید، این ویژگی باید حتماً در کفش انتخابی مورد نظر شما وجود داشته باشد.

تنوع در عرض بهترین کفش طبی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در کفش های طبی مد نظر قرار دهید را می توان عرض کفش مورد نظر دانست. در واقع کفش های طبی در عرض های متنوعی ساخته می شود تا افراد مختلفی بتوانند از آنها استفاده کنند.

اندازه های این کفش ها در متوسط، بزرگ و بسیار پهن و اندازه های باریک تر نیز ساخته می شود. به همین دلیل برای انتخاب بهترین کفش طبی باید اندازه مورد نظر خود را بدانید تا پای شما بتواند در کفش فضای کافی برای تنفس را داشته باشد.

داشتن عمق اضافی در بهترین کفش طبی

کفش های ارتوپدی از آنجایی که دارای عمق مناسب برای جای دادن کفی های ضخیم هستند، می توانند فشارهایی که ممکن است در پا ایجاد شود را از بین ببرند. در واقع این کفی های ضخیم هر زمانی که شما بخواهید می توانند در کفش قرار گیرند تا از ایجاد آسیبات به دیگر نواحی بدن جلوگیری کنند.

قالب مناسب ویژگی دیگر در انتخاب بهترین کفش طبی

برای اینکه بتوانید بهترین کفش طبی را انتخاب کنید باید به قالب هایی که در این کفش ها وجود دارند دقت کنید. در واقع قالب هایی که برای کفش های طبی در نظر گرفته می شود می تواند فضای اضافی را برای پا به وجود آورد تا از ایجاد فشار بر روی انگشتان پا از این طریق جلوگیری شود.

 

بهترین کفش طبی چه ویژگی هایی دارد؟

محافظ های داخلی در بهترین کفش طبی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که می تواند افراد را تشویق به خرید بهترین کفش طبی کند را می توان وجود محافظ و لایه های نرمی دانست که در داخل کفش وجود دارد. در واقع پوست پا در اثر مجاورت با این محافظ های داخلی می تواند علاوه بر جلوگیری از ایجاد فشار در پا، به کاهش آسیب ها و صدمات خارجی بیانجامد.

طراحی بی نظیر کششی در قسمت بالایی کفش

از جمله ویژگی های متنوعی که می تواند برای انتخاب بهترین کفش طبی مد نظر قرار گیرد می توان نواحی کششی در بالای کف دانست. با طراحی این قسمت از کفش می توانید از برآمدگی های بالای پا محافظت کنید. زیرا این کشش اجازه می دهد تا قسمت های بالای کفش کشیده شود و از ایجاد فشار در این نواحی می کاهد.

افزایش ثبات از طریق کفی های مخصوص در کفش های طبی

با توجه به اینکه کف کفش می تواند یکی از نقاطی باشد که در انتخاب بهترین کفش طبی می بایست مورد توجه واقع شود، می توان گفت که در کفش های طبی کف ها به حدی دارای وزن سبک و طراحی بی نظیری است که توانسته اند حرکات پا را نرم و راه رفتن را برای افراد آسانتر کنند. همچنین این طراحی کفی می تواند ثبات پا در کفش را در هنگام پیاده روی بیشتر کند.

مزایای استفاده از کفش های طبی

به طور کلی می توان مزایای انتخاب بهترین کفش طبی را به صورت زیر بیان کرد:

  • کفش های طبی می توانند از ایجاد فشار در پاشنه، سینه پا و کف پا بکاهند. به همین دلیل بهترین نوع از کفش های تولید شده هستند.
  • از این طریق دردهای کمر و شانه، ستون فقرات و باسن در افراد مشاهده نخواهد شد.
  • کفش های طبی در مقایسه با کفش های معمولی می تواند حرکات پا را نرم تر کنند و از ایجاد آسیبات خارجی به پا بکاهند.
  • در این کفش ها می توانید تحرک و ثبات بیشتری را مشاهده کنید.
  •   ایجاد خستگی در حین پیاده روی از طریق کفش های طبی ایجاد نخواهد شد.
  •    طول عمر کفش های طبی می تواند بسیار زیاد باشد و در هر شرایطی مورد استفاده واقع شود.
  •    این کفش ها می توانند برای بیمارانی که از بیماری دیابت و نوروپاتی رنج می برند، گزینه مناسبی باشند.
  •   این کفش ها دارای ظاهر و طراحی بی نظیر و فوق العاده ای هستند که می تواند شما را به سمت خود جذب کند.
  •   با استفاده از کفش های طبی می توانید به راحتی در هر موقعیتی قرار گیرید بدون اینکه نگران آسیب رسیدن به پاهای خود باشید.
  •   تنوع در سایز بندی و ویژگی های دیگر کفش های طبی می تواند آنها را به بهترین نوع کفش تبدیل کند.
  •  کفش های طبی می توانند جنبه درمانی داشته باشند و در بیشتر مواقع برای درمان دردهای کمر، پزشک مورد نظر استفاده از این کفش ها را پیشنهاد می دهد.

Source: www.orthofeet.com

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x