کلینیک تخصصی حکیم

  • Info@hakimclinic.org
  • 02122238999 و 02188946643

کفش مناسب پا برای پیاده روی چه کفشی است؟

بهترین کفش ها برای مشکلات عمومی و متدوال پاها

ما معمولا روزانه فشار زیادی را به پا هایمان وارد می کنیم. ما به پا های خود نیاز مند و وابسته ایم تا در کل روز با تحمل وزن ما، ما را جا به جا کنن، در همین حال شاید برخی از ما ناخواسته با پوشیدن کفش هایی نا مناسب و ناراحت کننده به پا های خود آسیب برسانیم.

علاوه بر این استرس ها و فشار های روزانه ی زندگی گاهی اوقات می تواند به خودی خود منجر به بروز مشکلاتی برای پا های ما شوند. مشکلات رایج و درد می تواند باعث ناراحتی شود، یا در موارد بد تر، منجر به بروز مشکلاتی شوند که به دوره های درمانی و معالجه نیاز داشته باشد.

پوشیدن کفش مناسب برای مسائل و مشکلاتی که در خصوص پا ها به وجود می آیند می توانند منجر به کاهش مشکلات شده و در برخی زمینه ها به طور کلی مشکل را بر طرف بسازد و از بروز مشکلات بیش تر نیز جلوگیری می کند.

کفش مناسب پا برای پیاده روی چه کفشی است؟

از ارائه و معرفی کفش هایی که از قوس پا محافظت می کنند و برای رفع مشکلاتی که  در زمینه ی پینه ی پا وجود دارند کاربرد دارند، و دیگر راهنمایی های لازم را در راهنمایی ها و مشاوره هایی که توسط کلینیک هایی که در زمینه ی پا فعالیت دارند مانند کلینیک حکیم، ارائه می شوند می توانید دریافت کنید.

چه دلایل و عواملی باعث بروز مشکلات و مسائلی در خصوص پاها می شوند؟

بر اساس اطلاعاتی که توسط NHS ارائه شده است، برخی از مشکلات و مسائلی که در خصوص پا وجود دارد در اثر پوشیدن کفش های نامناسب به وجود می آیند و گروهی دیگر نیز در اثر تمرین ها و فعالیت بالا ایجاد می شوند. در این جا یک سری از مسائل و مشکلات متدوالی که در خصوص پا ها ایجاد می شوند و دلایل عمده ی بروز آن ها را ارائه می کنیم.

درد پاشنه- که بیش تر در اثر التهاب و تورم بافت زیرین پای شما ایجاد می شوند، آن هم در مواقعی که ماهیچه های پا های شما تحت جریان ها و فشار های بالایی قرار می گیرند.

خار پاشنه – رشد غیر طبیعی استخوان پاشنه ی شما که باعث وارد شدن فشار های طولانی مدت و بیش از حد به ماهیچه ها و رباط شما می شود و در نهایت نیز منجر به بروز آرتروز می گردد.

کبودی سنگی – در این حالت شما احساس می کنید که در حال قدم زدن روی سنگریزه ها هستید و معمولا در اثر بروز آسیب و جراحات جدی در پا های شما به وجود می آید.

درد روی پا های تان – که معمولا به شیوه ی ناصحیح قرار گیری و نکه داشتن پا های تان درون کفش تان بر می گردد.

پینه ی پا – یک برآمدگی استخوانی که معمولا در انگشت بزرگ پا ایجاد می شود، و ناشی از ساییدگی پا در اثر پوشیدن مداوم کفش های نامناسب می باشد.

دانه ها و کالوس های روی پا – پوست های سخت شده یا رشد دانه هایی غیر طبیعی که در هر جایی از پا اتفاق می افتد، خصوصا در جا هایی از پا که در اثر پوشیدن مدوام کفش دچار ساییدگی و فرسودگی شده است.

چگونه می توان از بروز مسائل و مشکلات مربوط با پا جلوگیری کرد؟

یکی از بهترین راه های جلوگیری از مشکلات پا، پوشیدن کفش مناسب برای پای شما می باشد که از پا های شما مراقبت می کند. با قرار دادن پا های تان در جوراب های راحتی بعد از یک روز طولانی آن ها را ریلکس کنید و با پوشیدن کفش مناسب متناسب با موقعیت های متفاوت به راحتی پا های تان کمک نمایید.

به عنوان مثال، هنگامی که قصد پیاده روی های طولانی تر را دارید، از کفش مناسب برای پیاده روی استفاده کنید و سعی کنید که در آخر روز کفش های تان را از پا در بیاورید و به پا های تان استراحت داده و آن ها را ریلکس کنید. بسیاری از مسائل و مشکلاتی که برای پا ها ایجاد می شوند در صورتی که شما فشار های بیش از حد را به آن ها وارد نکرده و مراعات نمایید، خود به خود به سمت بهبودی و رفع شدن می روند و مشکلات اصلاح می شوند. اما در صورتی که درد ها و مشکلات تان ادامه بیابند حتما به پزشک مراجعه نمایید. برای مثال کلینیک حکیم جز مراکزی است که علاوه بر ارائه ی خدماتی در زمینه ی مشکلات پا، در خصوص انتخاب کفش مناسب برای پا نیز می توانید از آن جا مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید.

کفش مناسب پا برای پیاده روی چه کفشی است؟

بهترین کفش پشتیبانی کننده قوس پا

پوشیدن کفش هایی که تکیه گاه و پشتیبانی برای قوس پا دارد می تواند به جلوگیری از علائمی که منجر به بروز دردهای زیادی در پا ها می شوند کمک نماید. اگر سطح پیاده روی صافی دارید و یا این که اگر با حرکات روزمره ی خود فشار بالا و بی رویه ای را به قوس پای خود وارد می کنید، به شما توصیه می شود در خصوص پوشیدن کفش هایی با این مشخصه فکر کنید. این کفش ها به قدر کافی برای حمایت و کمک به پا های شما کافی اند و علاوه بر این به قدر کافی انعطاف پذیری دارند که به شما برای داشتن یک پیاده روی و حرکت طبیعی کمک نمایند.کفی های قوس دار پشتیبانی کننده نیز می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

بهترین کفش ها برای پاهایی با پینه ی پا

از آن جایی که معمولا پینه های پا در لبه های پا تشکیل می شوند، از این رو می توانند به شدت دردناک باشند. این درد بیش تر به سمت انگشت بزرگ تر پا و مفاصل تمایل دارد، چرا که پینه ها سبب می شوند که انگشت بزرگ به سمت داخل فشرده شود. در بعضی از مواقع پینه ها زیاد دردناک و آزار دهنده نمی باشند، این در حالی است که در بعضی موارد این پینه ها به شدت دردناک و آزار دهنده می باشند. زمانی که کسی دارای پینه ی پا می باشد، بدترین کفش هایی که می توانند بپوشند کفش های پاشنه بلند می باشد. در این مواقع بهترین کفش ها مدل هایی جادار تر، راحت تر و انعطاف پذیر تر است. برای درمان این پینه ها سعی کنید که به پا های خود بیش تر از حالت عادی استراحت دهید.

کفش های راحتی برای پاهایی که درد و ناراحتی دارند

بهترین نمونه ی کفش برای افرادی که پای دردناکی دارند و احساس ناراحتی شدیدی در پا های شان می کنند، کفش هایی است که در آن ها از کفی های راحتی اضافی استفاده شده است. این کفی ها می توانند از پاشنه های خسته و دردناک پشتیبانی کرده و به التیام درد و ناراحتی آن ها کمک کنند. اما چیزی که مهم است این است که نباید کف کفش شما کاملا نرم باشد، کمی سفتی و سختی نیز می تواند به پشتیبانی پاشنه ی پای شما کمک کند. اما در صورت احساس درد در پا های تان بهتر است که به پا های تان استراحت بدهید.

بهترین کفش ها برای پاهای متورم

ایجاد مایعات در بافت پا ها باعث تورم آن ها می شود. این امر معمولا موقتی است و گاهی نیز این ادم می تواند در اثر رژیم غذایی سرشار از نمک و کربوهیدرات باشد. وقتی پا و مچ پا ورم می کند باید به آن ها استراحت دهید. از این رو بهتر است به دنبال کفش هایی بزرگ تر و با تهویه ی مناسب باشید.

Source: www.shoezone.com

دیدگاه خود را بنویسید

09022238998
021-22238999
x