دیسک کمر پیشرفته باعث کدام مشکلات سلامتی می شود؟

امتیاز :
بدون رای!

دیسک کمر یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است. باورهای نادرست در مورد دیسک کمر که در جامعه بسیار رایج است به اندازه میزان بروز آن است. دیسک و درمان آن چیزی نیست که از آن ترسید و نباید از آن غافل شد.

در حالی که می توان دیسک کمر را در مرحله اولیه با درمان های بسیار ساده ای مانند ورزش، استراحت و دارو تحت کنترل داشت، دیسک کمری پیشرفته هم با مشکلات سلامتی که ایجاد می کند و هم تاثیر منفی آن بر کیفیت زندگی باید درمان شود.

شناخت علائم قبل از هر چیز در کاربردهای علل و روش های درمان دیسک کمر بسیار مهم است. علائم اصلی دیسک با شکایت از بی حسی در پا، درد ساق پا و مشکل در راه رفتن رخ می دهد. در مراحل اولیه دیسک کمر، بیمارانی که مشکلات دیسک کمر دارند از کمردرد شکایت دارند. این مرحله مرحله اولیه است. سپس رباط دور کمر پاره شده و روی دیسک فشار ایجاد می شود. بنابراین، با فشرده شدن عصب، درد شروع به گسترش از کمر به پاها می کند. با فشرده شدن انتهای عصبی، بی حسی و سوزش در پاها به شدت احساس می شود. علاوه بر این، ضعف در پاها ممکن است در سطوح بسیار پیشرفته ‌تر دیسک کمری رخ دهد. اما در موارد بسیار پیشرفته دیسک کمر مشکل بی اختیاری ادرار به وجود می آید. همه این علائم در مراحل مختلف در هر بیمار رخ می دهد.

اگر کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد، توجه کنید:

ساده ترین روش برای درک اینکه آیا دیسک پیشرفت کرده است یا خیر، مشاهده این است که آیا مشکل دیسک کمر شروع به کاهش کیفیت زندگی کرده است. اگر دیسک کمر بر زندگی روزمره تأثیر منفی بگذارد، به ساق پا سرایت کند، حرکات فرد را به طور جدی محدود کند، اگر با دارو نمی توان درد را کنترل کرد، به این معنی است که شروع به پیشرفت کرده است.

درمان دیسک کمری پیشرفته در اسرع وقت از نظر حفظ تحرک فرد و افزایش میزان موفقیت درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشکلات شایع سلامتی در بیماران مبتلا به دیسک کمر پیشرفته:

کمردرد و گرفتگی عضلات:

دیسک کمر با کمردرد شروع می شود که به طور مداوم ادامه می یابد و بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر منفی می گذارد. کمردرد ممکن است با حرکت و ایستادن طولانی مدت افزایش یابد. در نتیجه، فرد در انجام عمل تردید می کند.

کمردرد می تواند با سرفه یا عطسه نیز تشدید شود. در مواردی که دیسک کمر پیشرفت می کند، اسپاسم در ناحیه با کمردرد همراه است و مهم تر از همه، درد می تواند به پاها نیز سرایت کند.

درد در ساق پا و ناحیه باسن:

یکی دیگر از نتایج شایع دیسک کمر که بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی می‌گذارد، درد، گرفتگی و ضعف عضلانی در ناحیه ساق و باسن است. سیاتیک یک مشکل شایع سلامتی در ناحیه ساق پا و لگن است.

سیاتیک درد شدیدی است که معمولاً از ناحیه کمر و لگن شروع می شود و از ساق پا ادامه می یابد و تا ران پا می رسد. این درد نه تنها کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد، بلکه تحرک او را نیز کاهش می دهد.

از دست دادن قدرت در زانو و مچ پا:

از دست دادن قدرت یکی دیگر از مشکلات ناشی از دیسک کمر است و قطعا باید جدی گرفته شود. درد و کاهش قدرت در مچ پا، لگن و گاهی اوقات زانو ممکن است تظاهرات بالینی دیسک کمری پیشرفته باشد. وقتی افت قدرت شروع می شود، درد بسیار شدید است و فرد در راه رفتن مشکل دارد و نمی تواند تعادل خود را حفظ کند.

از دست دادن حس:

در دیسک کمری پیشرفته، قسمت دیسک ممکن است به عصب فشار بیاورد و باعث بی حسی و همچنین کاهش قدرت شود. درد ممکن است در ناحیه ای که عصب تحت فشار فعال است آشکار شود، از دست دادن قدرت در عضلات و از دست دادن حس در سراسر ناحیه مربوطه ممکن است ایجاد شود.

همراه با از دست دادن حس، کیفیت زندگی فرد کاهش می یابد و از دست دادن قدرت می تواند باعث سقوط و آسیب های اضافی شود.

اختلال در عملکرد مثانه و روده:

بسته به دیسک کمری پیشرفته، بدتر شدن عملکرد مثانه و روده رخ می دهد. ممکن است فرد به طور غیرارادی ادرار و مدفوع نشت کند. از آنجایی که این وضعیت از نظر جسمی و روانی بسیار چالش برانگیز است، بیمار باید قبل از رسیدن به این مرحله در دیسک کمری پیشرفته تحت درمان قرار گیرد.

نحوه درمان دیسک کمر پیشرفته:

اگرچه  دیسک مشکلی است که در تشخیص زودهنگام قابل کنترل است، اما باید به طور منظم پیگیری شود. مشکلات سلامتی ناشی از دیسک کمری پیشرفته بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی می گذارد.

این مشکلات به ابعادی می رسد که باید در درازمدت درمان شود. جراحی ممکن است در درمان دیسک کمری پیشرفته به یک ضرورت تبدیل شود. به تعویق انداختن عمل می تواند تاثیر منفی بر میزان موفقیت داشته باشد.

source: https://oguzkaraeminogullari.com/ilerlemis-bel-fitigi-hangi-saglik-sorunlarina-yol-acar

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید